Pro to, abyste si vydělali víc peněz a byli sami sobě pány, nemusíte složitě a s vysokými náklady provozovat vlastní kancelář. Máme pro vás alternativu a velmi pravděpodobně jsme schopni vám nabídnout lepší řešení .
Konsolidace realitního trhu a konkurenceschopnost malých realitních kanceláří
Realitní makléř, ať už s malým týmem makléřů nebo pracující “sólo”, má na dnešním realitním trhu čím dál tím těžší postavení. Obchody se postupně přesouvají k silným značkám. Dle studie MindBridge ze začátku roku 2015 rostou velcí realitní hráči meziročně o téměř 7 %. Zákazníci malým kancelářím nevěří. Obávají se jim svěřovat svoje peníze nebo majetek. U velkých společností očekávají jistou garanci a u RE/MAXu oprávněně.
Mnoho realitních makléřů na „volné noze“ i majitelů malých realitních kanceláří si čím dál více stěžuje, že se stále méně dostávají k „lukrativním“ zakázkám. Větší prodeje majitelé dávají do rukou makléřům prestižních značek.
Vybudovat vlastní známou a důvěryhodnou značku je obrovsky drahé a trvá dlouho. Pokud má mít značka alespoň lokální známost, znamená to investovat rozhodně více než 20 % svých peněz do marketingu.
Naši makléři naopak profitují na známosti značky a budují si svoje jméno v synergii s centrálou, kanceláří a kolegy ze sítě. Centrála do marketingu za 10 let na českém trhu investovala do vybudování značky více než 100 000 000 Kč. V současnosti centrála společně s kancelářemi a jednotlivými makléři ročně investuje do značky RE/MAX 40 000 000 Kč.
Marketing kolegů v RE/MAXu není konkurencí, naopak. Lidé ze sféry vlivu našeho makléře mají značku RE/MAX spojenu s ním. On je pro ně RE/MAX. Často nás naši známí vidí v obrendovaném autě na druhém konci města, aniž bychom tam skutečně byli. Často leták nebo billboard kolegy připomene známému existenci “jeho” makléře a tak se mu ozve a svěří se svou situací v oblasti bydlení. Dokonce stačí i logo balónu na fotce, umístěné na facebookovém profilu a známý přes chat pošle prosbu o prodej svého bytu. To jsou tři reálné příklady marketingové synergie z reálné praxe, které naši makléři mohou využívat pro svůj byznys.
Princip je jednoduchý – vy sami sebe zviditelňujete velmi levně, ale získáváte pro sebe zároveň prostřednictvím RE/MAXu sílu mnoha milionů investovaných korun a tím násobíte dopad svých prezentací.
Svět obchodu se neuvěřitelně rychle mění. V tisku i na internetu najdete mnoho článků o tom, jakým vývojem který obor prošel. Internet a robotizace nám mění pravidla všeho. Svět obchodování se také mění. A mění se neuvěřitelně rychle. Přizpůsob se, jinak se zasekneš na místě. To je realita dnešního světa byznysu.
RE/MAX byl vždy na špičce trendů v obchodu, technologiích i IT. Být součástí RE/MAX Pro znamená obrovské zvýšení konkurenceschopnosti pro obchod realitního makléře, zvýšení kvality služeb a snížení míry rizika pro jeho klienty .
S čím se nezávislý makléř a majitel kanceláře ještě potýká
Z mnoha hovorů s nezávislými makléři a majiteli malých realitních kanceláří tušíme, s čím nejčastěji bojují a co jim znesnadňuje či znepříjemňuje jejich podnikání.
Vlastní provoz kanceláře jim zabírá velké množství času a energie. Místo aby se věnovali svým zákazníkům nebo sobě a své rodině, věnují se zabezpečení chodu kanceláře. To je také častým důvodem nízkého obratu nebo vysokých nákladů na získání dostatečného počtu zakázek. Starost o lidi je další, finanční a také morální závazek.
Navíc je sužují vysoké náklady. Vše kupují sami pro sebe, nemohou náklady sdílet. Nedosáhnou na žádné množstevní slevy od dodavatelů. Takže buď marketingový produkt nemají a snižují tím svoji konkurenceschopnost, nebo mají, ale za vyšší cenu, tím pádem s nižším konečným ziskem.
Dá se očekávat, že chystaná regulace realitního trhu přinese další povinnosti, prodražující celý provoz.
Analýza výnosů a nákladů mluví jasně:
- Malé kanceláře a sólo makléři – ziskovost nižší než 40 %
- Makléři RE/MAX Pro – ziskovost větší než 70 %
Buďte sami k sobě upřímní. Vezměte svoje data a vložte je do provizní kalkulačky a spočítejte si rozdíl. S námi na tom budete nejspíš lépe a to jste ještě nezapočítali, že budete mít více času, lepší nástroje a know-how, které vám přinesou více obchodů a tím zvýší výnosy.
Ale já chci vlastní tým makléřů
Mnoho makléřů a majitelů malých RK také již poznalo, jak obtížné je odstartovat nováčka. Věnovat se novému člověku je velmi náročné na čas i finance. Úspěšnost je velmi nízká, vydrží jen 1 z 10. Navíc zjistili, že ve finále vychovali svoji budoucí konkurenci. Fluktuace makléřů je vysoká. Schopní makléři dřív nebo později od kanceláře odchází.
Opravdu chcete budovat tým? Pak zvažte možná vhodnější model budování svého týmu pod záštitou RE/MAX Pro. Máte podíl na předaných zakázkách, obratu či paušálu makléře a hlavně – nemusíte se starat o provoz a chod kanceláře.
Být součástí sítě RE/MAX neznamená vzdát se svého byznysu.
RE/MAX se zrodil na snu Dave Linigera o vytvoření společnosti pro makléře. Na rozdíl od tradiční realitní kanceláře, kde je makléř obchodníkem pracujícím pro kancelář, je pro kancelář RE/MAXu zákazníkem. Pod silnou značkou, součástí sítě a s maximálním zázemím kanceláře si buduje a rozvíjí vlastní byznys. RE/MAX Pro plně zastává tuto filosofii a snaží se ji uvádět v život pro makléře v Brně a širokém okolí.
Makléř, který se rozhodne spolupracovat s RE/MAX Pro se nemusí bát, že se zcela vzdá své nezávislosti a že si nemůže dělat byznys po svém. Ano, máme nastaveny standardy služeb a procesy obchodu pro maximální kvalitu a bezpečí pro klienta. Ano, máme Etický kodex a reklamační řád. Nicméně plně respektujeme individualitu makléře.
- Makléře si nezavazujeme žádnými konkurenčními doložkami. Makléře si udržujeme tím, že je pro něj výhodné s námi spolupracovat.
- Makléř je v RE/MAX Pro stále vlastníkem seznamu svých klientů a svého referenčního byznysu. Jeho kontakty si nenárokujeme.
- Makléř si u nás stanovuje svoje plány a své tempo práce. My mu vytváříme prostředí pro růst obratu a ziskovosti, jsme mu k dispozici pro jeho podporu, vedení i motivaci, ale k úspěchu ho nenutíme.
Nicméně faktem je, že tato filosofie i způsob odměňování ve své podstatě přitahuje ty, kteří chtějí být úspěšní. RE/MAX neprodává nejvíce realit na světě, protože má nejvíce makléřů, ale protože v síti RE/MAX fungují ti nejvýkonnější.
Spolupráce s RE/MAX Pro znamená, že si vyděláte více peněz. Udržíte se konkurenceschopní. Budete mít více času pro sebe nebo svoje zákazníky. Neztratíte svoji svobodu a stále budete „pracovat na svém“. Naopak, zbavíte se břemena v podobě provozu kanceláře. Ta vám bere spoustu času, ukrajuje vám z vašeho zisku a bere vám spoustu energie (více v článku Co dáváme zkušeným).
Máte otázky? Chcete se setkat?
Volejte 605 777 787 nebo pište na pro@re-max.cz